według kryteriów.
Klasyfikacja według kryteriów. Oprócz obiektywnych wyników i
zaistniałych w czasie wizyt faktów, klienci testowi mogli wyrazić także
swoją subiektywną opinię. Pytania o nią nie były punktowane, ale wyniki
okazały się niezwykle ciekawe.
Aż 31,2 proc. klientów nie zostało
przekonanych, co komentowano na przykład w taki sposób: - Generalnie,
mimo miłej obsługi, całkiem dobrej kawy i babeczki, nie umówiłabym się
w tej kawiarni z moimi znajomymi. Brak innych klientów, otwarta
przestrzeń (a przez to skazanie na muzykę puszczaną w korytarzach
centrum handlowego) wydały mi się dość przygnębiające.
Podsumowując
International Service Check zauważa, że średni poziom obsługi w
polskich sieciach kawiarni jest bardzo dobry. Według 71,9 proc. klientów kawiarnia
zaprezentowała się na tyle atrakcyjnie, że można ja polecić rodzinie
czy znajomym, jednak już tylko 68,8 proc. zadeklarowało, że wróci do
tej kawiarni prywatnie. Zarówno wygląd kawiarni
(88,1 proc. możliwych od uzyskania punktów), obsługa klienta (89,1
proc.) jak i serwowane produkty (94,1 proc.) są na bardzo wysokim
poziomie mogącym stanowić wzór dla innych branż. Polem do popisu
pozostaje tylko budowanie trwałych relacji z klientami i przywiązanie
ich do marki. Średni wynik 24 proc. jest wynikiem bardzo niskim.
W badaniu wzięły udział osoby, które mają w zwyczaju i lubią przebywać
w kawiarniach przynajmniej od czasu do czasu. Większość sieci właśnie
tak określa swoją grupę docelową. Najliczniej reprezentowaną grupą
wiekową, która wzięła udział w badaniu, były osoby w wieku 25-35 lat -
66 proc., następnie 46-55 lat - 16 proc., osoby do 25 roku życia - 12
proc. oraz 36-45 lat - 6 proc. Panie stanowiły 72 proc. ogółu klientów
testowych, panowie 28 proc. [...]
Podsumowanie